Bemutatkozás

N18_8048
“Egy segítő csupán kísérő lehet mások életében. Kísérő, aki segít feltárni, értelmezni, a nézőpontot távolabbra helyezni, de dönteni és cselekedni mindenkinek önmagának kell.”

Miért kezdtem pszichológiával foglalkozni.

Önismereti céllal kezdtem el pszichológiát tanulni. Mindig is érdekelt és lenyűgözött az ember működése és komplexitása. Szerettem volna megismerni önmagamat, majd ezen keresztül az emberi világ működését. A pszichológiai irányzatok közül az Eric Berne hagyományaira építő modern tranzakcióanalízis szellemisége áll hozzám a legközelebb. Pszichológiai tanulmányaimat alternatív tibeti gyógyítással és gyógynövényismerettel (fitoterápia) egészítem ki. Saját tapasztalataim és sokrétű tanulmányaim alapján alakítottam ki azt az integratív szemléletmódot, amivel másoknak igyekszem segíteni.

Szakmai munkám főbb jellemzői.

A holisztikus szemlélet és az integratív megközelítések híve vagyok.
Szeretem az egyéni igényeket figyelembe venni, a folyamatokat egyénre szabni.
Jellemző rám az érzelmekre rezonáló, empátián és megértésen alapuló humanisztikus hozzáállás.
Igyekszem széles spektrumú eszköztárat használni és azt folyamatosan fejleszteni.
Inkább a rövidtávú és eredményorientált folyamatok híve vagyok.

Mi vagyunk saját életünk alakítói.

Hiszek abban, hogy nem passzív elszenvedői vagyunk életünknek, hanem aktív alakítói. Életünk tudatos átformálásához azonban mi magunknak is változnunk kell. Sőt valójában ez a kulcs: ha mi változunk, a körülményeink is változni fognak. A változáshoz azonban döntések, tanulás, cselekedet és kitartás szükséges.
Döntés arról, hogy szeretnénk a változást,
tanulás, hogy elsajátítsunk új megoldási módokat,
cselekedet, hogy meg is valósítsuk, amit elhatároztunk,
és sok-sok kitartás hogy el is jussunk oda, ahová elindultunk.

Köszönöm, ha megtisztelsz bizalmaddal és megengeded, hogy elkísérjelek életed egy-egy szakaszán.

B. Benes Andrea

Tapasztalataim

Egyetemista koromban gyermekpszichiátriai foglakozásokat látogattam, külföldi gyerekek integrációját segítettem mentorként, autista óvodában tapasztaltam és kérésre érintőlegesen elkezdtem életvezetési tanácsadással foglalkozni felnőttek számára.

Munkahelyeim főleg gyermekközpontú intézmények voltak, sokszor párhuzamosan: Fővárosi Kossuth Lajos Gyermekotthon, Újbudai József Attila Gimnázium, Lágymányosi Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium, Zuglói Heltai Gáspár Általános Iskola, MPE Benedetto Gyermekvédelmi Szolgálat

2,5 évig mentálhigiénés segítőként és alternatív terapeutaként testi és lelki megpróbáltatásokon keresztülmenő embereket kísértem egy karitatív működésű természetgyógyász rendelő keretein belül.

Jelenleg a Szent István Gimnáziumba nyertem felvételt részmunkaidős iskolapszichológusként.

Munkahelyeim mellett  egyéni esetvezetéseket, csoportfoglalkozásokat és előadások megtartását is vállalom, valamint alkalomszerűen cikkeket írok vagy cikkek megírásában működöm közre.

Szakmai munkámat segítő és egyéni érdeklődésemnek megfelelő képzések, amelyeken részt vettem/veszek:

2012-ben végeztem az ELTE tanácsadás és iskolapszichológia szakirányú mesterképzésén.

2013-2014-ben az Eric Berne hagyományaira építő tranzakcioanalitikus képzés I-II. modulját végeztem el 2 félév alatt.

2014- és 2017-ben a Philip Zimbardo nevéhez köthető nagyhatású Hősök tere kezdeményezés valamennyi Magyarországon elérhető modulját elvégeztem (Bámészkodó hatás, Mindset, Előítéletek). (www.hosoktere.org)

2015-ben részt vettem egy akkreditált gyógynövényismereti szakképzésen és 2016-ban sikeres fitoterapeuta (gyógynövényismereti szakember) szakvizsgát tettem.

2016-2017-ben a Mantra Buddhista Közösség szervezésében Buddhista Alapképzés előadássorozatot hallgattam (8 alkalommal).

2018-ban a Tibeti gyógyászat elméleti alapjairól szóló előadássorozaton vettem részt (9 alkalommal).

2020 januárjától életmód tanácsadó és terapeuta képzésen veszek részt.

Write a comment

tizenkettő − egy =